A Mazda Skyactiv-G motorok új korszakot nyitottak a benzinmotor-technológiában, páratlan hatékonyságuknak és innovatív megoldásaiknak köszönhetően. Az újszerű Skyactiv-G motor 14:1 kompresszió aránya kiemeli versenytársai közül. Ezzel a megoldással a Mazda körülbelül 15%-os hatékonyságnövelést és nyomatékemelkedést tudott elérni a hasonló kategóriájú motorokkal szemben.
A motor hatékonyságát fokozó innovációk
Amennyiben szeretnénk nagyobb teljesítményt elérni az autónkkal, érdemes chiptuningra vinni. De még mielőtt elvinnénk, lássuk, mit tud valójában a Mazda motorja!
Az innovatív kompressziós arány előnye, hogy növeli a motor termikus hatásfokát, ezzel javítva a teljesítményt és csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Míg más modern benzinmotorok általában 10:1-12:1 arányt használnak, a Skyactiv-G ezt az értéket 14:1-ig emelte. Ezzel a lépéssel a termikus hatásfok 9%-kal javulhat, ami nagyobb nyomatékot eredményez. Azonban a magasabb sűrítési arány a kopogások veszélyét is növeli. A kopogást elkerülendő a motor hőmérsékletét igyekeznek csökkenteni a már kialakult kipufogógázok mennyiségének minimalizálásával.
A kipufogórendszer különleges módosításai
A Mazda Skyactiv-G motor egyik legnagyobb újítása a 4-2-1 kipufogórendszer, amely optimalizálja a kipufogógáz-áramlást. Ennek a megoldásnak köszönhetően a kipufogógázok nyomáshullámai megfelelően alakulnak, így csökkentve a kopogásos égés lehetőségét. Az égési idő lerövidítése szintén fontos szerepet játszik, mivel így a benzin-levegő keverék rövidebb idő alatt ég el teljesen, csökkentve az öngyulladás kockázatát.
A kereskedelmi szempontok és a tuning lehetőségek
Bár a Mazda Skyactiv-G motor már önmagában is erőteljes és hatékony, léteznek tuning lehetőségek is azok számára, akik még tovább szeretnék növelni autójuk teljesítményét. Az AET CHIPtuning szívesen vállalja a motoroptimalizálást különféle teljesítményszintekre. Az ilyen módosítások a motor nyomatékgörbéjét kiegyenlítettebbé és a teljesítményt dinamikusabbá teszik, mind alsó fordulatszámokon, mind magasabb terhelés alatt.
A 2.0 Skyactiv-G motor például 120 lóerős alapértéken van, de egy ügyes chiptuning után elérheti a 170-180 lóerőt is. Az 1.5 Skyactiv-G változata pedig, bár 75 lóerőtől 116 lóerőig terjed alapból, tuning után biztonságosan elérheti akár a 125 lóerőt is. A cég tapasztalt szakemberei segítségével a teljesítménymérés is megtörténik, hogy az adott beállítás pontosan igazodjon a jármű állapotához és az ügyfelek igényeihez.
A Mazda Skyactiv-G motor tehát nem csupán a technológiai innováció szimbóluma, hanem egy új lehetőség azoknak is, akik az autójuk teljesítményét szuper hatékonyan szeretnék növelni. A tuning iránt érdeklődők számára az AET CHIPtuning kiváló megoldás, amely precíz és személyre szabott szoftveres módosításokat kínál, maximális teljesítmény elérése érdekében.