Manapság valószínűleg minden harmadik szomszédod online vállalkozást indít vagy legalábbis tervez valami hasonlót. Az internet adta lehetőségek adottak egy vállalkozás indításához. Terméket kreálni, online boltot nyitni, vagy épp bombareklámokat gyártani szinte bárki képes. Ennek azonban van egy sötét oldala is. A verseny óriási! Így aztán könnyen felmerül a kérdés: hogyan tudnád vállalkozásodat kiemelni a tömegből és megmutatni az igazi értékeit? Itt van néhány stratégia, amellyel megpróbálhatsz maradandót alkotni!
Az emberek titkos nyelvén – ismerd meg a közönséged!
Lerágott csontnak tűnhet, ha azt mondják, ismerd a célcsoportodat. De tényleg tudod, kikhez szólsz? Az, hogy egyszer meghatároztad, még nem elég. Az idők és az emberek is változnak. Nem árt feltenni magadnak a kérdést: vajon mit kedvelnek ők, minek örülnek? Hol élik az életüket, mi a szórakozásuk, és miben hisznek igazán? Próbálj a helyükbe képzelni magad, alakíts ki vásárlói personákat. Ezzel a stratégiával sokkal célzottabban kommunikálhatsz feléjük, és pontosabban reagálhatsz a szükségleteikre, illetve a facebook hirdetések megírásakor is magabiztosabb lehetsz.
Interakció mindenek felett
Ki ne szeretné elmondani a véleményét, ugye? A közösségi média kitűnő terep arra, hogy ezt kihasználjuk. Mennyivel jobban közelebb állunk azokhoz a márkákhoz, amelyek kikérik a véleményünket! Ne félj kérdezni a követőidet: mit gondolnak az új ötleteidről, mi lenne számukra hasznos? Az Instagram például ideális platform arra, hogy sztorikon keresztül kérdezgessük az embereket, vagy egyszerűen csak reakciókat gyűjtsünk. Így nem csak tanulhatsz, de közösséget is építhetsz. Akik részt vesznek a márka alakításában, sokkal személyesebb kapcsolatot építenek ki vele.
Meséld el az utat, amit bejártál
Sokan elfelejtik, de a történetek mindig is az emberi kapcsolatok középpontjában álltak. Miért ne mondanád el te is, hogyan indult a vállalkozásod? Mi volt az az ihlető szikra, ami beindította az egészet? Miért döntöttél a piaci szereplés mellett? Az ilyen jellegű történetek nem csupán közel hozzák a fogyasztókat, de növelik a céged hitelességét is. Az őszinte megszólalások gyakorta szimpátiát váltanak ki. De légy óvatos, nem biztos, hogy minden generáció elvárja ugyanazokat a részleteket!
Egy példa a piacon jelenlévő, dinamikusan működő vállalkozásra a Prioris, amely online marketing ügynökségként épp az ilyen stratégiákkal segíti ügyfeleit. Az ő általuk képviselt hitelesség és innováció sokak számára jelent inspirációt.
Tudás megosztása
Az emberek szeretik, ha hozzájutnak friss és érdekes információkhoz. Ha szeretnéd, hogy rendszeresen visszatérjenek az oldaladra, érdemes blogot indítani, ahol betekintést adhatsz a szakmai titkokba, és érdekességeket oszthatsz meg. Ne félj egyszerűen megfogalmazni a mondandódat, hogy mindenki számára érthető legyen. Egy blog nemcsak edukálja az olvasókat, de érzelmileg is köti őket a márkához.
Közös célok, közös sikerek
Ha valóban ki akarsz tűnni, csatlakozz egy közösségi ügyhöz. Ez lehet jótékonysági esemény, kulturális fesztivál támogatása vagy bármilyen közösségi aktivitás. Nemcsak a márkád presztízsét növeli, hanem új embereket is elérhetsz vele. Ha már az előkészületekről tájékoztatod az embereket, akkor különösen hatékonyan építheted fel a kapcsolatokat. Az ilyen tevékenységek kapcsán új vásárlói rétegek ismerhetnek meg téged, amely hosszú távú kapcsolatokat eredményezhet.
A tartós sikerhez szükség van arra, hogy a márkád valódi értékekkel azonosuljon. Segítsd az embereket abban, hogy felismerjék, mennyiben változtatja meg az életüket a vállalkozásod, és ezáltal válj példaképpé!