A YouTube 2005-ben indult, és azóta is töretlen a népszerűsége. Sőt, a YouTube-videók mindennapjaink részévé és az információszerzés egyik elsődleges forrásaivá váltak. Ma a videózás fénykorát éljük, és a multimédiás tartalmak nélkülözhetetlenné váltak mind a fogyasztók, mind a tartalomgyártók, mind az üzleti növekedést elérni kívánó cégek számára, akiknek a YouTube-videó igazi marketinges szuperfegyvert jelent. Lássuk, melyek a legmegdöbbentőbb YouTube-statisztikák, és milyen kontentek állnak a nézettségi lista élén!
Miért ilyen népszerű a YouTube?
A YouTube-videók iránti érdeklődés nem csupán egy hájp – lassan két évtizede része az életünknek a videómegosztó platform, és ahogy telik az idő, egyre nagyobb teret nyer.
Míg kezdetben csak jópofa tartalmak és zenék kedvéért YouTube-oztunk, ma már sokan azért mennek fel a felületre, hogy tanuljanak, tájékozódjanak.
Rendkívül magas a „how to” jellegű kulcsszavakra irányuló keresések száma, ami szintén igazolja, hogy a felhasználók jelentős része hasznos, releváns infókat tartalmazó kontenteket keres a felületen.
Merthogy a YouTube-on minden IS megtalálható. A tökéletes bejgli receptjétől a top cégek termékbemutató videóin át az edukációs videókig minden.
Ráadásul a tartalmak könnyen „emészthetők”, hiszen a videó több érzékszervre és az érzelmekre is hat, vagyis a néző gyorsan, egyszerűen, erőfeszítések nélkül jut hozzá az őt érdeklő infókhoz.
Hivatalos YouTube-statisztikák
A YouTube kb. 2,3 milliárd regisztrált felhasználóval rendelkezik – és ebben nincsenek benne azok, akik saját fiók nélkül használják a platformot.
A YouTube mára a második legnépszerűbb közösségi média oldal – 5-ből 4 internethasználónak van felhasználói fiókja, amelyet csak a Facebook-profilok száma múl felül jelenleg.
Szintén ezüstérmes a felület, ha a keresőmotorokat mérjük össze – a Google után a YouTube a legerősebb.
Ugyanúgy pásztázza a videók leírásait, indexképeit, címkéit, a tartalmakban szereplő tárgyakat stb., mint a Google, és amelyik kontentet hasznosnak, relevánsnak tartja, azt a találati listán előkelő helyre rangsorolja.
Mennyit YouTube-ozunk?
A YouTube-statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók több mint 1000 millió órányi tartalmat néznek meg naponta. Ha ezt elosztjuk a Föld teljes lakosságával, akkor az egy főre jutó időtartam naponta 8,4 perc, ami elképesztően magas!
Szintén megdöbbentő tény, hogy percenként 500 órányi új tartalom kerül fel a platformra a világ minden részéről
Jelenleg 80 nyelven érhető el a YouTube – a feltöltött videók csupán 28%-a készül angol nyelven, a nagyobb része a világ többi nyelve között oszlik meg.
Mobilbarát tartalmak előnyben!
A YouTube felhasználók (is) az okostelefonokat részesítik előnyben (a videók 70%-át mobilról nézik). Az okostelefonok elterjedése lehetővé tette, hogy kedvenc videóinkat bárhol, bármikor megnézhessük a mobilunkon, méghozzá kiváló minőségben.
Ezt a tartalomgyártók is elkezdték egyre inkább figyelembe venni, és olyan kontenteket gyártani, amelyek megfelelő minőségben megjeleníthetők okoseszközön is, hiszen így jóval nagyobb elérésre tehetnek szert, mint az asztali gépes verziókkal.
A YouTube-videó mint marketinges szuperfegyver
Az emberek 90%-a azt nyilatkozta, hogy termékek és szolgáltatások kereséséhez (illetve a vásárlási döntés meghozásához) használja a YouTube-ot.
Nem meglepő ezek alapján, hogy a cégek igyekeznek kihasználni a videók iránti óriási keresletet, és kielégíteni potenciális vásárlóik igényeit minőségi, releváns információkat tartalmazó kontentekkel.
A videó tökéletesen alkalmas eszköz arra, hogy befolyásolja a nézőt, vágyat ébresszen benne a termék / szolgáltatás iránt, esetleg elnyerje a bizalmuk, szimpátiájukat.
Az is a YouTube videó készítés mellett szól, hogy az elkészült tartalmak rendkívül sokoldalúan felhasználhatók – feltölthetők a weboldalra, kiküldhetők e-mailben, unsbeágyazhatók a linkek bármilyen szöveges tartalomba, megoszthatók a közösségi média felületeken stb.
A zenék mellett ma a shortok a legnépszerűbb tartalmak – ezeknek a 40-60 másodperces kontenteknek az elkészítése azonban igazi profizmust követel a tartalomgyártóktól, hiszen rendkívül rövid időbe kell rendkívül sok információt beletolni, méghozzá egyedi, kreatív, figyelemfelkeltő módon. Emiatt egyre többen adják át ezt a feladatot profi marketing ügynökségnek.
A fentiek alapján látható, hogy ma már a céges YouTube csatorna szerepe igen nagy – ennek ellenére a magyar vállalkozások csak csekély hányada rendelkezik saját csatornával, jelentősen lemaradva ezzel a nyugat-európai és az amerikai KKV-khoz képest.
A TOP 20 videóból 13 zene és 7 gyerekdal
- Baby Shark volt az első videó a YouTube történelmében, ami átlépte a 11 milliárd lejátszást!
- a TOP 20-ban 2 előadó is van 2-2 dallal (Maroon 5, Ed Sheeran)
- A videók megosztásának köszönhetően egyre gyorsabban képesek elérni az 1 milliárdos lejátszást (Adele Hello című videóklipje a rekorder, amely ezt 87 nap alatt érte el)